Pages

lundi 22 mars 2010

Ett av världens underverk och ett stillsamt "hej igen"

Vâren.

Och jag blev just pâ sâ gott humör av att läsa alla nya inlägg hos AMO att jag helt enkelt fick lust att skriva det.

Uppe över ytan igen, och för att âterknyta till nedan inlägg sâ var även resten av resan fantastisk - Grenada, en plats där jag lätt skulle kunna bo ett tag, kanske ett halvt liv?, snöklädda alper i horisonten, palmträd samsas med cypresser, Alhambra magnifikt och ett äktenskapligt sällskap som heter duga, (sâ mycket duga att det tog en sisâdär tio dagar att samsas med tanken efter hemkomst att vi inte längre har den tiden till vardags - mao, morföräldrar mâste bjudas ner ack sâ mycket oftare).

I övrigt läser jag Beasts av Joyce Carol Oates och förundras.

I övrigt har jag för tio dagar sedan slutfört ett av de projekt jag jobbat med sen i september och slutfasen invigning med ett stort antal journalister gick lysande, tom sâ bra att jag även där förundras: fantastiskt när ett helt team arbetar sâ bra att man i efterhand bara kan säga: vad bra detta gick!

I övrigt gâr mitt halvägarskapsprojekt allt bättre och det optimala, att tvâ kan ägna sig ât det, lämnar alltmer utopins värld och gnetar och tränger sig in i verkligheten. Dessutom trevliga nyheter - det har nu just bestämts att vâr "framtidsgata", dvs där galna optimister som vi som är bombsäkra pâ att gatan inom snar framtid kommer vara en av Gatorna installerar sig, mycket riktgit ska bli "halv gâgata" vilket innebär att bilar bara fâr köra saaaakta där, inte parkera, samt att det blir en och en halv meter bredare trottoarer vilket i sin tur innebär att gatans tre restauranger samt bar kommer kunna fâ tillâten plats till att ställa ut smâ men dock terasser, vilket är bra för oss alla. Ser fram emot att nästa vâr där slâ mig ned med en kall öl i kvällningen och vänta in mörkret.

I övrigt syns vârtecknen precis överallt - smâ knopp, stadens alla magnoliaträd (här finns SÂ mânga magnoliaträd) har börjat slâ ut - alltsâ inte bara bladen, men blommorna, det är vitt och rosa och cerist lite överallt och det annonserar det varje âr lika fantastiska: blomexplosion och magnoliadoft som lägger sig som nâgot väldigt förnumstigt i varje litet gatuhörn och gränd. Och pâ marknaden vankas jordgubbar.

I övrigt gâr Djurens brevlâda varm här om kvällarna och vem som helst som ej haft förmânen att lyssna till James Hollingworth's och co fantastiska sânger kan varmt rekommenderas att göra det. Ena höjdaren efter den andra. Zum zum zum zum zum zum zum zum Humlorna har haft det ganska jobbigt nu i âr zum zum zum zum zum zum zum getingarna latar sig och bina är för fâ zum zum zum zum zum zum zum äppelblom och päronblom och allt ska vi ta hand om, hallon blom och annan blom och mandelblom och zum zum zum zum, zum zum zum zum zum.

5 commentaires:

Jorun a dit…

Nämen hej! Jag klickade på ditt bokmärke och tänkte javisstjahonharjuslutat - och så fanns det ett alldeles färskt inlägg. Så trevligt!

I Luxemburg är våren också på ingång, en kollega och jag åt årets första lunch på uteservering. Magnoliablommorna har inte spräckt sina kapslar än men jag hoppas de gör det före skärtorsdagen för då flyger jag norrut till sol och fjäll och snö och skidor. En härlig tid, var den än infaller!

Helena a dit…

Hej! ja vâren är fantastisk - njut av fjäll, snö och skidor när det beger sig!

AMO a dit…

Nämen! Där är du ju! Vad roligt!

Anonyme a dit…

Helt din förtjänst, AMO, helt din förtjänst!

Fransyskan H a dit…

AMO - "anonym" här ovanför är alltsâ uppmuntrade JAG, inte ngn anonym ironisk fâne (hrm).