Pages

jeudi 18 février 2010

Ett av världens underverk och ett stillsamt farväl

Hej,

En liten hälsning frân Cordoba där vi denna morgon besökt moskén. Förvânande! Hade inte sett dess like - vilket väl inte är sâ konstigt dâ det inte finns nâgon like nâgonstans, och just det känns sâ bra. En skog av kolonner med röd- och vitmâlade bâgar. Och innergârden fylld av apelsinträd och fontäner för att förbereda sinnena för kontemplation. Bara att fâ se detta gjorde resan värd dess existens.

Nu har vi tre dagar kvar, färden bär om en timme mot Grenada. Med det tar jag tillfället att säga ett stillsamt farväl till den här bloggen. Den fyllde sin funktion, eller funktioner, endel uppenbara, andra mindre men likväl där. Men nu mâste jag ta tillbaka min tid.

Vi syns säkert i diverse kommentarsfält framöver.

Helena

Uppdatering: om man vill nâ mig: helena.lindberg@wanadoo.fr

5 commentaires:

Charlie Truck a dit…

Åh, jag kommer att sakna dina inlägg! Det här är en fin blogg!

Med vet du det som är bra med en blogg är att man får starta och sluta och starta igen hur många gånger man vill! Inte för att jag vet om du kommer att vilja men just saying...

Annars hoppas jag vi ses annorstädes!

Karin/Charlie

annannan a dit…

Och jag som hittade hit för två veckor sedan... Och som börjat upptäcka en flock av tänkande svenska kvinnor i andra latinska länder som jag fann utvecklade diskussioner i vägar som intresserade mig, som resonerar med vad jag tänker och upplever.

Så är det med bloggar. De är i händerna på den som bloggar, och så ska det vara.

Bem haja, som vi säger här i Portugal. Må du ha det väl, är väl en korrekt svensk översättning. Hur säger man på franska, tro?

Karin S a dit…

Lycka till, och, när du känner för det: välkommen tillbaka! Det brukar nämligen bli så ibland :)

Jorun a dit…

Vi ses bland kommentarerna. Jag är säker på att du drabbas av skrivlust på ett eller annat vis. Låt oss veta vart du tar vägen i så fall!

Fransyskan H a dit…

Tack snälla för fina kommentarer - bâde här och i allmänhet, bloggen blev fin tack vare er ocksâ.
Anannan - välkommen hit (även om det ju är en konstig fras just idag!) "Bonne continuation" antar jag kan vara ett franskt alternativ. Klicka in pâ de övriga tre's bloggar sâ har du finfina inlägg och diskussioner.
Karin, Karin och Jorun: man ska mkt riktigt aldrig säga aldrig. Hursom ses vi säkerligen "hos er".

Till alla om ni vill komma i kontakt: helena.lindberg@wanadoo.fr