Pages

mardi 1 juin 2010

(Mycket) kort bokenkät

Titel och författare: Som redan skrevs här inhandlades nyligen Hanna Hellqvists Karlstad Zoologiska. 
Just nu pâ sidan: 50 av vet ej hur mânga, vilket innebär att jag kommit i alla fall lite längre än sist. Det kluriga är att jag var säker pâ att jag skrivit om de första intrycken, men antingen är det min hjärna som har fâtt hjärtsnörp, eller sâ är det sökmodulen i bloggen det är fel pâ. Hur som hittar jag inte minstaste spâr av inlägg i frâgan - det jag trodde jag sagt var dock att jag tyckte den verkade fungera som trevlig tâgläsning, men att jag annars höll med AMO som skrev "nja".
Idag är det möjligt att jag var ännu tröttare än sist - hursom var förväntningarna inte desamma som när jag inledde läsningen och därför var behâllningen ocksâ större. När jag väl gâtt med pâ det den erbjuder tyckte jag det var riktigt trevlig läsning - vilket väl var lite vad jag hoppades pâ när jag köpte den. Särskilt râttorna som var tvungna att väljas ut till ormmat och vars ögon sprängdes när ormen klämde ihjäl den, samt den skuldkänsla det gav hos lilla Hanna tycker jag var fin läsning.
Tre meningar som beskriver den (fast kanske främst min läsning): Trevlig. Lättläst. Pappig.
Betyg pâ skala 1-5: en lättviktig 3:a.

Har just nu 3 böcker igâng samtidigt vilket är lite för mycket. Dock är ju denna mer krönikevis än romanig, sâ. Varför inte, egentligen.

Aucun commentaire: