Pages

vendredi 29 avril 2011

Ahhh, jamen just ja!

"Nu är det fredag och valborgshelg så det finns knappast någon i hela världen som läser bloggar", skriver Jeanette alias Peppe Öhman pâ Livet & Helsingfors och, pling, sâ damp en liten metallsak ned och bekräftade pâminnelsen.

Samma Peppe som häromkvällen kanske fick mig att gâ associationsvägen mot Nancy och Carina. Det är nâgot i den där allvarskomiken hon bjuder pâ här som binder dem samman som jag verkligen gillar.

När jag läste "valborgshelg" tänkte jag först - haha, valborgshelg, jo den var kul, tills... men shit: Valborgshelg! Är vi alltsâ snart maj? (Liksom jag blev inkallad till möte halva "3e maj" och sedan blev uppringd för att boka ett annat pâ tisdag om möjligt. "Självklart, när det passar dig bäst!"... Vilket ju inte alls passade).

Det är alltsâ imorgon man ska tänka att: Âh. Tänk om man hade en majbrasa? Vilket man inte kommer att ha. Den de kör vid Cité Universitaire uppsöktes tvâ eller kanske tre gânger när i bodde närmre den. Den var helt ok. Tack vare en hejdundrande kör av "Nu lunkar vi sâ smâningom", som man faktiskt kan bli alldeles târögd av, om man är pâ det humöret.

Nâgon gâng har jag tänkt att, âh, typ Valborg, dâ borde man ju bjuda pâ typ varmkorv och öl vid butiken. En av alla de där geniala idéerna som man kläcker i svaga och orealistiska ögonblick, ni vet...

Aucun commentaire: