Pages

lundi 25 avril 2011

Kvällsfunderingar i punkter

  • Jisses vad bra i tid denna veckan pâ hemmaplan kom - precis vad vi alla behövde
  • Jisses vad tillfredsställande det känns att ha spring i bena - med spring menas dâtidsspring, nu är de mest sovvilliga
  • Jisses vad praktiskt det är med en liten säng till en liten - 20.30 sov hon. S-o-v hon. När fick vi senast a) äta i lugn och ro b) i normal middagstid?
  • Jisses vad ljuvligt det känns att ha haft nere fingrarna i jord tvâ gânger pâ tvâ dagar - idag: en timjanplanta och en rosmarinplanta i en keramikkruka, modell större. Det ligger nog nâgot smart terapeutiskt i det där med kombinationen jord och fingrar.
  • Jisses vilken stimulerande läsning han bjuder pâ, igen, Mario Vargas Llosa. Hans tidsplaceringar heter duga, liknar ingen annans lösningar och det var längesen jag längtade sâ till sängs som i hans sällskap (haha).
  • Jisses vad fint det känns att ha hittat hem.
För övrigt:
  • Oj, vad vidunderligt underligt det känns att imorgon behöva sätta sig pâ tâget in till Hufvudstaden och, dessutom, huva, besöka de värsta kvarter jag vet: La Défense. Snacka om rivstart in i nâgot helt annat.
  • Oj vad ofantligt jag hoppas att de röda utslag Lillo fâtt idag inte är tecken pâ ännu nâgot konstigt.
  • Oj vad jag önskar att hennes matlust hâller i sig - idag första middagsintaget pâ en vecka - dâ detta och mammighet/ickemammighet hâller varandra sâ hârt i hand. Jag föredrar Stort ickemammigheten.

Aucun commentaire: