Pages

dimanche 7 février 2010

Hm. Jag behöver hjälp!

Inom kort stundar presskonferens och jag behöver svenska (eller i alla fall -inspirerade) presenter till journalisterna. Skönhet, mode, dekoration, accessoir. De har redan tidigare varit med pâ andra (dvs har redan fâtt dalahästar :-)). Kostnad sâdär 300-600 kr, 30-60€. Inte skrymmande, inte tungt, det ska med i planen hem.

Det enda jag kom att tänka pâ efter Orrefors, Kosta Boda eller ngn fin pläd (...) var Acne som märke. Scarf eller dylikt. Samtidigt tycker jag det är lite trâkigt och skulle gärna hittat ngt lite mer kreativt. Kanske har ni mycket bättre idéer - absolut alla idéer är välkomna och inget är fel! Hos mig stâr det totalt still.

4 commentaires:

Jorun a dit…

Jag gillar en del av Design house Stockholms saker, Stig Lindberg-kollektionen till exempel.

Eller Poem, den skulle jag vilja ha själv!

Frösö handtryck har en del fina tyger men jag vet inte riktigt hur deras färdiga produkter ser ut.

Rörstrands Filippa K-muggar

Höganäs muggar & pläd

Det känns som om mina förslag blev rätt strömlinjeformade, en viss sorts design. Hemslöjden har kanske något lite spretigare, näverslöjd, kurbits, täljda träsaker. Men det beroe ju på vad som ska förmedlas med gåvan...

En rolig hantverksinriktad blogg: Kurbits. Där finns alltid en massa roligt och vackert som inte är så "Scandinavian blonde"

Fransyskan H a dit…

Tack Jorun!! Kurbitsbloggen verkar rik!! för affären är nya idéer alltid välkomna och där verkar finnas en hel del!
För utlysta gâvan är det "mer skandinavisk design än slöjd" som gäller - Stig Lindberg är en mycket god idé! "Höganäspacket" jättefint - men lite för tungt (de späda smâ damerna osv, du vet...). Ska nu utforska kurbits vidare och tackar igen!

Charlie Truck a dit…

Aha, det älltså en inredningsaffär? Jag har varit så nyfiken på ditt sidoprojekt! Låter kul och jobbigt att ha en business bredvid det vanliga jobbet. Berätta mer!
/nyfiken i en strut

Fransyskan H a dit…

Väldigt kul! (samt att maken fâtt en väldigt naturlig väg in i det skandinaviska). Och lât oss säga som sâ att fritiden inte riktigt finns...! (men det är â andra sidan oftast väldigt roligt att ägna helgerna till att studera kataloger!).