Pages

mardi 2 février 2010

Dagens

DAGENS...
vill ha: Ett mirakel medel som tar bort ryggskott, -värk och -kramp hos maken. Det här börjar likna mardröm.
klädsel: Jeans, leopardtopp som är blâ och svart huvtröja med dragkedja fram. Yeah!
smink, samt frisyr: detta känns sâ vansinnigt trâkigt och dessutom ointressant att skriva om, men ok, det är alltid detsamma, nedsläppt eller uppsatt, i övrigt samma, och lite mascara, rouge, underlag om jag orkar. Klart slut, sista ggn.
händelse: när jag - eller rättare sagt tâget - rullade in klockan 00.25, en timma försenat, efter att ha rullat i snigelfart i en timma pga av jag vet inte vad och jag kom av, ut, svinkallt, inte en taxi och fick pâbörja hemgângen - inget man dör av, tjugofem minuter, men usch vad jag tyckte synd om mig, stapplade upp, in och dâ: Välkommen hem! Vad glad jag är att du inte blev kvar över natten i huvudstaden.
lât: diverse pianotrudelutter - eftermiddagslyx: totalt stopp i skallen, ingen hemma: tjugofem minuters paus i form av pianospel. Inte sedan mina nitton âr har jag kunnat ägna mig ât den avkopplingen. Amen förstâ!!!
planer: att se detta nu som en övergângsperiod innan vi inträder i det allra, allra bästa.
saknad: inte-rygg-ont hos maken, samt all den sömn som gâtt förlorad de senaste tvâ veckorna, för honom och för mig, för bägge blir väckta precis varje natt pga antingen hans krämpor eller lillan som väl mâste känna av dem, normalt sett sover hon...
dummaste: att mina kollegor i Ryssland velat till sina agendor och gett mig massa jobb i onödan.
sjuka: trötthet.
drog: gin och tonic.
roligaste: att ta emot piano stämmaren (?) och se pianot frân insidan, samt observera hans jobb med lillan i knät. Imponerande!
favorit: barnflickan. Hon är bäst, ingen protest, eller f-xxxx the rest, det är vilket som. Odiskutabelt!
köp: absolut ingenting.
humör: trött, faktiskt jättetrött.
ord: Non ! (outtalat men intensivt huvudskakande ungefär fyrtionio ggr per dag. Inte jag alltsâ, men hon).

Aucun commentaire: