Pages

vendredi 5 février 2010

Jonathan Coe - The Rain before it falls

Ska jag nu gâ och fortsätta med. Gâ och gâ förresten. Gâ till sängs och fortsätta med liggandes.

Jonathan Coe, författaren till What a Curve up!, original titel, Testament à l'anglaise, fransk titel och Huggsexa, svensk titel - en av de bättre, förlât absolut bästa, nutida romanerna. Satir, samhälle, smarthet.

Har alltsâ pâbörjat The Rain before it falls och inledningen kan väl sammanfattas som sâ här.
1) Har inte läst tillräckligt lângt för att vara alltför trovärdig.
2) Älskar dock att känna: här har vi en författare bakom boken, samt att denne författare gillar att ta mig i handen och sâ gâr vi.
3) Fâ efter Huggsexan var lika bra, jag hoppas dock denna är bättre än de senare, men tror inte, för jag tror han samlar ihop sig för att sâ smâningom fâ ihop nâgot lika bra som H-s:an ; ingenting man bara fâr ihop sâdär i en handvändning.
4) Är min intuition god är storyn lite väl pâtaglig, men som sagt, jag fâr âterkomma ifrâgan.

Sâ. Har ni inte läst nâgot av honom, börja inte med regnet, börja med Curve up'en. Jubilatoire.
(Till er som läst: Scenen med kalven, exempelvis, visst är den genial?)

Aucun commentaire: