Pages

samedi 22 janvier 2011

...obeslutsamhet

Och pga nedan nämnda litteraturquiz vet jag inte längre ut eller in om jag ska köra omläsning pâ quizade roman istället för eller snarare före Los cuaderbis de don Rigoberto av Vargas Llosa, favoritvargen med de sanslöst bra titlarna (och som jag dock ej ska läsa pâ spanska, för det kan jag inte, men pâ franska och jag vet inte vad den svenska titeln är sâ det fâr bli som det blir via originalets) eller inte, dâ jag alldeles förut bestämt mig för att inte läsa vidare i Hennes mjukaste röst av Bengt Ohlsson hur mycket jag än tyckte om hans Gregorius, för jag stâr inte ut med mer självömkan än jag redan fâtt i mig efter trettio sidor. Sâ.

4 commentaires:

Jorun a dit…

Skönt att höra att någon annan tröttnade på den boken. Jag har inte läst någon annan roman av honom - jag borde alltså försöka med Gregorius?

annannan a dit…

Själv tog jag mig genom den, men det är tveksamt om det var värt det. Det var inget nöje att läsa och jag insåg inte vad han ville säga. Men Gregorius är alltså det? Värt, alltså.

I så fall bytte jag upp mig i det bytet.

Fransyskan H a dit…

Ja, det tycker jag! Kanske var det den redan färdiga "ramen" som hjälpte till, men det ömsinta porträttet av en tvivlande präst tyckte jag var bâde läsvärt och rörande. Mao har jag ännu inte gett upp och anser tills motsatsen är bevisad att det är Hennes mjukaste... som är undantaget och Gregorius regel!

Fransyskan H a dit…

Ah! Annannnan, du skrev medans jag skrev, men min kommentar besvarade även din ser jag. Ja, du bytte absolut upp dig i bytet!