Pages

vendredi 14 janvier 2011

Uppdatering

En vecka senare, eller efter start skall sägas. Jag överlevde ocksâ i âr, men är fortsatt matt.
Under tiden:
- fick Lillan vattkoppor - eller vattenkoppor som jag ju ändâ tycker det borde heta - och baddas nu med uttorkande mercurychrome sâ hon är alldeles rosa över kroppen, mer estetisk genomskinlig variant till ansiktet, dock. (Man lever väl där man lever). Samt kli-stoppande medicin de första dagarna (eller tills flaskan gick med ett högt kras i golvet - samma Lilla fullständigt älskar allt som heter medicin och sprang, tills kraset, omkring med sin sirop - "encâr sirâ maman" - meeeer) - som gör erfarenheten allt mindre traumatisk än jag först trodde när mailet nâdde mig i helgen...
- fick jag längta hem och det är ju alltid lite bra
- gick dagarna och nu är det bara en och en halv vecka innan vi ska âka pâ skandinavientur - en del av den pâ tu man hand och som jag lääängtar.

Rosa nacke matchar rosa klänning

Sâ nu vet ni det!

Ja... ocksâ har jag ju börjat använda eyeliner igen. Tio âr sen sist, man räknar numera i tioârsperioder, bara det notervärt (?).

Aucun commentaire: