Pages

jeudi 15 juillet 2010

Dagens...

HÄNDELSE: Att tro att man ska visa lägenheten, städa som en tok med stress i hasorna, och inse att man, troligtvis, tagit fel pâ dag och att det är imorgon och ej idag. Vilket bâde var en glad och dâlig nyhet - glad, dâ det nu är gjort och klart för imorgon. Trâkigt dâ imorgon redan nu ter sig lite väl fullbokad: vaccinering av lillan 9.30, visning 11, tâg 15 och däremellan lunch, packande och jobb. Nâväl.
PLANER: Försöka använda timmarna fram tills 15 imorgon pâ bästa tänkbara sätt. Och nu, först, gâ till banken och skriva pâ prêt relais. Bara det. Prêt relais, dvs lân man tar i väntan pâ att sälja sin bostad medans man köper nästa. Is i magen, det har vi.
SAKNAD: Ett dubbelliv.
DUMMASTE: Att jag inte med ens skriver upp möten för när det är för mycket är det för mycket och dâ slutar man med att tokstäda alldeles i onödan...
SJUKA: Lite lätt nackspärr.
DROG: Reglisseextrakt!! Jag har hittat de allra bästa tänkbara droppar - "Bästa sättet att dricka vatten pâ", som det sâ fint stâr pâ flaskan. http://www.antesite.com/ heter märket och finns pâ självaste Monoprix. Typ lakrisrotsextrakt, samt anis, i droppform. 15 droppar, ett glas. Själv älskar jag lakritssmak i alla dess former, att nu kunna parfymera mina vattenglas med detta anser jag vara en skänk frân ovan. Ekonomiskt, ickekaloriskt, och vansinnigt gott. Jag dricker och dricker, och det syns inte ens pâ den lilla flaskan. Det fâr nog bli ännu ett av alla de inlägg som stâr pâ listan "att skrivas". Det har ju nämligen dessutom ett helt ofantligt antal bra effekter pâ människokroppen - minns ni tuggandet pâ lakritsrötter? Jag hoppas det! 
Dessutom är flaskorna ganska söta. Tänk om jag vore sponsrad av antesite.

ROLIGASTE: Att höra lillans mamamamamaaa ma ma, ma ma. Och min egen aha-upplevelse. Aha! Det är inte mamma hon nynnar pâ. Men repetition av operasângen hennes plastskölpadda nynnar mama mama ma, ma! ma!, ma! ma!. Samt gurglar. Asch.
FAVORIT: Antesite.
KÖP: Nada.
KLÄDSEL: Klänning och underkläder och barfota. Fast snart blir det ändring pâ det (skor krävs för utgâng).
ORD: Prêt relais. Blandat med lakrits. Och pocket-cirkel!! Snart är vi igâng!
HUMÖR: Det börjar närma sig hârddiskkrasch, men jag kämpar emot.
Och här sitter jag och väntar pâ att telefonen ska ringa - för att säga att de är försenade, vad gäller besöket, fram tills jag drog slutsatsen att det nog snarare var jag som var en dag för tidig. Samt alla miljarder papper i en mapp som behövs för att greja färdigt med lägenheten.

Aucun commentaire: