Pages

jeudi 15 juillet 2010

Jisses vad jag ligger efter.

Att blogga om:
  • 3 filmer: Barry Lyndon, Le Roi des Aulnes med John Malkowicz, Dirty Diaries
  • 2 blogginlägg om hetta i Stockholm som tillförde samma inre vibrationer under en och samma morgon.
  • Känslan av att komma hem och inte endast vidare när man flyttar som inte alls är självklar (konstaterande baserat pâ 8 hem de senaste 15 âren, till vilka ytterligare tre skulle kunna räknas men som var lite för kortvariga för att kallas "hem" - och vilket inte pâ nâgot vis är ett nedvärderande av känslan av vidare, vilket redan den är förtjusande).
  • Varg! Om tre dagar ska jag till Sverige; om ytterligare tvâ anländer jag till hjärtat av Värmeland du sköna och dra pâ trissor men sant är det: det springer en varg bland stugorna. Och jag som tänkt göra det, springa, undrar i mitt stilla sinne om jag kommer vâga det - kan man vara rädd för en varg? Eller snarare: bör man vara rädd för en varg och därför lâta bli det, springandet? Sedan jag var liten har jag önskat att det skulle dyka upp en varg, eller flera, nu har det det och jag bara hoppas att även jag fâr tillfället att se den.
  • Diskussion kring pensionssparande och diverse reaktioner därefter, i svallvâgor, lite som när man ska ta / tar / har tagit flyget, varje gâng samma ângest / overklighetskänsla / bestämdhet att se livet och döden i vitögat / nedstämdhet / upprymdhet. Ungefär i den ordningen. Och dâ alls inte pga ett konkret pensionssparande.
Samt en del till.

Aucun commentaire: