Pages

jeudi 1 juillet 2010

SNCF - les escrocs !

Sitter pa taget mot Paris och funderar.

Nyss, framfor mig i kon i kafevagnen.
"Nejmen vad bra! De saljer metrobiljetter har. Lika bra att ta det nu, sa slipper vi koa nar vi kommer fram".
Lite senare:
"En frukostmeny samt ett hafte metrobiljetter, tack.
- Varsagod. Det blir 20 nanting euros".

Dryga 20 euros? Tanker jag och gor en snabb huvudrakning. En frukostmeny, svindyr, kostar knappa 7 euros. Nej... Jag maste hort fel.

"En juice och metrobiletter, tack
- varsagod. Det blir 17 euros, tack".

Jag:
"En dubbel expresso tack. Vad kostar era metrobiljetter?
- 14 euros.
- mao mycket dyrare an det offentliga priset?
- ja, men man slipper koa nar man kommer fram.
- Fin service! Jag nojer mig med kaffe, tack".

Icke affischerat nagonstans. Endast "nu ocksa metrobiljetter for att forbereda er Paris-sejour. "Servicen" de bjuder pa - i kaffevagnen dar en dubbel expresso i pappersmugg kostar fem euros - kostar 3 euros, rakt av.
Kanske skulle borja kora konkurrens, jag menar jag tar ju taget ganska ofta och redan ett paslag pa 1 euros vore ju inte daligt, direkt ner i fickan.
30% dyrare, vinsten gar till svindyra SNCF. Jojo. Nasta steg - orientaliska mattor mellan vagnarna?

Aucun commentaire: