Pages

lundi 19 juillet 2010

PS från vildmarken

Glömde jag att säga hur fantastiskt vackert här är?
Glömde jag att säga hur mycket jag njuter av blånande berg och djupa granskogar?
Glömde jag att säga vad fullkomligt naturligt det känns att, åter, se rådjur på var tredje åker?

Fick jag sagt vad rörd jag blir av att se morfar, mormor och gammelmorfar turas om att köra Lillan i blå träskrinda över oändliga gräsmattor?
Av att se Lillan möla in svarta vinbär, så många som möjligt, samtidigt?
Av att se vilken fin relation de lyckats uppehålla - bara genom några minuter skype en gång i veckan och knappt det?

Över att se lillasyster vara stolt och uppskattad moster?
Att se systersonen säga: Kom F., så springer vi och gömmer oss på granntomten? (och anpassar glatt tempot till sin tjejkusin).
Över att se hur Lillan glatt springer efter?

Hur mycket jag njuter av grillsås och grillat kött. I massor.
Av att höra sommarpsalmer i bluestakt på vackraste svenska?

Bland annat.

Sådan fantastisk lyx med två så finfina hemland.

Aucun commentaire: