Pages

jeudi 23 septembre 2010

Kära läsare-frâga nr 1. Pilates?

Hej kära läsare,
Jag har behov av experthjälp.
Bakgrund:
Hösten är här, jobbet med och det där att springa iväg och springa är inte alltid möjligt att fâ in i kalendern. (Ju mer höst det blir desto kyligare desto mindre lämpligt för halsen - ocksâ. Ju fler ursäkter osv, eller hur?). SÂ jag tänkte att det där med Pilates som "alla" talar om vore en mycket god idé.
Jag tänker mig: Lillan har somnat, jag har lite tidigare ätit middag, och innan jag tar min bok och lägger mig varför inte köra jag ett litet pass mjuk styrketräning...? (vilket är vad jag fâtt för mig att Pilates handlar om, visst är det sâ?).

Men vad göra? Totalt nybörjare som jag är har jag ingen aning om var börja. Sâ:
Har nâgon nâgot bra tips om en bra Pilates-DVD att inskaffa snarast?
Stort tack pâ förhand,

Fransyskan H, den ständiga tids- och träningsoptimisten.

2 commentaires:

annannan a dit…

Pilates har jag bara provat en enda gång, men den gången bekräftar din tolkning av det som en mjuk styrketräning.

Jag har fallit fullständigt pladask för Iyengar-yoga, däremot.

Men det jag tänker när jag läser dina träningstankar är att jag skulle rekommendera, om du har möjlighet därtill, att boka ett par gånger med en personlig tränare som kan hjälpa dig att få ett program som passar dig. Om man börjar från början kan det vara knepigt att få rätt på rörelserna på egen hand. Och de blir mycket effektivare och roligare om man gör rätt.

Fransyskan H a dit…

Lyenger-yoga! Ikväll mâste jag googla! Personlig tränare är givetvis en utmärkt idé - frâgan är om sâdan finns i min lilla stad. Tâl att undersökas!