Pages

mercredi 22 septembre 2010

För tre âr sedan

Jag: Hej mamma! Vad gör du?
Mamma: Jag är ute och handlar.
Jag: Har ni bubbel hemma?
Mamma: Eh... nej?
Jag: Dâ tycker jag du ska gâ och köpa en flaska.
Mamma: Jaha... Vaddâ dâ?
Jag: Vi gâr till borgmästeriet och gifter oss om tvâ timmar, klockan 16, sâ jag tänkte vi kunde telefonskâla lite senare.
Mamma:  Jaha ja. Ja, dâ ska jag nog gâ och köpa lite bubbel dâ.

Nâgra minuter tidigare, samma samtal med den stolta fadern som upplyst att mamman var pâ stan, innan han brast ut i vilda târar (min far brister alltid ut i târar, ni skulle hört hur det lät när jag sa att det skulle bli ett barnbarn nummer 2).

Nâgra timmar senare, nytt samtal med den stolta modern. Herregud, jag var sâ chockad sâ jag fick inte fram ett ord.

Ja kära hjärtanes, redan tre âr sedan. Allt detta som ska firas - och firas ska det!

Fin brudbukett. Jaa. Och se, vad fint den gâr ihop med blommorna i rabatten bakom dem. Oh ja. Tänk, det är ju precis samma lila dahlior. Vad lustigt!

Aucun commentaire: