Pages

vendredi 17 septembre 2010

Ett litet leende innan godnatt

Mâste ju bara uppmärksamma de som inte läste citatet av Slas hos Bodil Malmström igâr. Det fick i vart fall mig att le bâde igârkväll när jag gick till sängs och flera gânger under dagen idag (jo, för sâ är det, vissa dagar passar vissa saker som handen i handsken och humorn anpassas efter det).

För dem som inte orkar klicka: Med mer än âttio böcker pâ meritlistan - hâhâ: â-t-t-i-o böcker - svarade Stig Claesson pâ frâgan om hur han gâr till väga när han skriver en bok pâ följande sätt:

“Jag skriver en titel på första sidan. Sen letar jag reda på ett citat som någon annan skrivit, ett citat som passar till titeln. Citatet skriver jag på andra sidan. Det är på tredje sidan som jag måste tänka mig för jävligt noga.”


Med detta rikare tror jag bestämt att det är dags för mig att ta itu med att ocksâ upptäcka denne mans alster.
Nej. Jag har ännu inte läst nâgot av honom.

Aucun commentaire: