Pages

jeudi 19 novembre 2009

Censur - ibland gâr utvecklingen snabbare än nâgonsin väntat

Ja, sâ var det snart dags för ännu en legend att bli filmfigur.
Efter Coco Chanel, Françoise Sagan och andra â det senaste är det nu dags för Serge Gainsbourg att dyka upp pâ filmduken. Dubbelgângaren är mer än dubbelgângssnarlik, BB - Bardot - inkarneras av Laetitia Casta vilket ska bli intressant (vacker som en gud-inna, men hittills inte riktigt övertygande som skâdespelerska, men det kanske kommer?). Men det var inte det jag skulle säga.

Vad som är intressant är filmaffischen. Och ännu mer att den blivit censurerad. Förbjuden av RATP att sättas upp i metro, pâ bussar, i väntkurer och annat. Varför?
Bardot/Gainsbourg, ett alltför hett par? Nej, inte ens det.


Rökslingan, mina vänner. Rökslingan.

Ja, räck upp en hand den som för bara 5 âr sedan trodde att detta nâgonsin skulle kunna bli verklighet i cigaretternas land, traleralla?

Inte jag. Och, fd rökare och övertygad sâdan till trots, sâ mâste jag säga att jag faktiskt tycker utvecklingen är lite trâkig.

Och synd. Pâ en sâ förstaklassig affisch.

Aucun commentaire: