Pages

samedi 28 novembre 2009

Dagens fortsättning: Klara - färdiga - gâ!

Ibland vet man inte varför, men man vaknar upp med nâgot obegripligt och omedvetet i huvudet...

...det syns knappt här, men är ändâ tydligt sâväl pâ tröja som pâ strumpbyxor.
Och det var först efter att ha tickat av nummer vet ej vilket i dagens-ordningen, nämligen marknaden - vilket efter ca tre sekunder hemma igen ger det här...


- en salig blandning av jordärtskockor, celleri, aubergine, äpplen och mango och annat smâtt och gott - först dâ insâg jag att det ju mâste vara sâ... för jag kunde ju helt enkelt inte motstâ dem i blomsterstândet och det var först när jag gick hemât jag förstod det:


 Jag har vaknat upp med orange.

Vad det nu kan betyda? Rött: klara, orange: färdiga, grönt: gâ! Jag är kanske mao färdig?
Men med vaddâ?

Men inte bara det. Punkt nummer sist, som jag just inser inte ens var nämnd i listan, avtickad även den. Nu snart sâ! Advenststämningen... adventsstämningen...

Och  nu ska här ut och tickas vidare: Lunch!

Aucun commentaire: