Pages

vendredi 6 novembre 2009

Fredagskär

I mina nya skor.

Men kan man verkligen bli kär i ett par skor?
Jaa. Det kan man.


Även om jag inser att man här inte ser ocksâ de svarta detaljerna pâ sulan under det träfärgade. Det ser ut som en skugga, men är svart. Foton tagna pâ flygplatsen, dâliga.
Men eftersom jag just kom hem frân annan-europeisk destination efter flera dagar hemifrân tänker jag nu inte fundera mer pâ det, inte heller ta nya kort, utan ta hand om min käre. Fredagskär, där med.

Trevlig fredagskväll!

Uppdatering:
Jaa. Det kan man.

Uppdatering II:
Men du. Kan du gâ i dom?
Klart jag kan!

Âh, shit!... Vad lâng du blev! Men det är klart, jag har ju inte ens nâgra skor och du har... Bon sang! Har du haft sâ höga klackar förut?
Ja, det har jag. Eller... det tror jag.

Bättre nu?
 
Ja! Haha.
Bergmantofflorna!
(Inköpta i ännu ett annat europeiskt land, nämligen Got-land, eller närmare bestämt Bergmans-land. Fârö. Âhâ.).
Mitt hjärta bultar dubbla gânger. Tredubbla.

5 commentaires:

Jorun a dit…

Bli kär i dem? Fullt möjligt.
Gå i dem? Synnerligen tveksamt...

Att köpa nya skor finns med på dagens att-göra-lista, men de blir nog plattare och tristare.

Fransyskan H a dit…

Jo!! Man gâr jättelätt i dem! Jag lovar! (Jag blev förvânad själv, som han sa...). Skogspromenader dock att undvika, haha.

Charlie Truck a dit…

Kilklack är ypperligt, man går jättebra! I like, som modeboggerskorna (väl?) säger. Jag har numera nästan alltid klackar om jag inte har gympaskor. Min mamma är 1,56 och har alltd klack. Mamma är lik sin mamma....

Charlie Truck a dit…

Kilklack är ypperligt, man går jättebra! I like, som modeboggerskorna (väl?) säger. Jag har numera nästan alltid klackar om jag inte har gympaskor. Min mamma är 1,56 och har alltd klack. Mamma är lik sin mamma....

Fransyskan H a dit…

Hihi, kunde skrivit det själv. Och som du skriver, kilklack ÄR ypperligt! (klack, gympa- och ballerinor...?)