Pages

jeudi 26 novembre 2009

Nâgra tankar denna kalla novemberdag

1. Polanski frisläppt mot borgen motsvarande 3 miljoner euros, i väntan pâ beslut om utlämning och pâ villkor att han ej lämnar Schweiz samt bär fotboja. "Normalt sett brukar ej Schweiz gâ med pâ liknande borgenuppgörelser". Det fâr man väl kalla... dubbelmoral? (Eller: med rätt summa pengar sâ...).

2. France Telecom stâr still. Enkät om arbetsmoral etc har ifyllts av 85% av samtliga anställda. I väntan pâ att dess resultat offentliggjorts kan jag bara konstatera att vi pâ mitt jobb lider storslaget av ett företag som bara vägrar svara eller - slâr dövörat till totalt. Konkret resultat av hösten och det är bara att ângra att vi valde dem (dâ vi trodde de fortfarande var de mest pâlitliga - trots allt...).

3. Nu ska jag fara hem till min stad. Hoppas, hoppas, hoppas lillan är vaken när jag tillslut dyker upp. Intresseklubben mâste anteckna storslaget.

Ibland kan man bara konstatera: GUD vad det ska bli skönt att vakna upp imorgon och fâ tänka: Fredag!

Och hoppas, hoppas, hoppas nummer tvâ, att jag i helgen finner tid till att läsa mina tvâ nya böcker!
Jag är sâ glad över snabba, smidiga och trevliga lösningar!

1 commentaire:

Anonyme a dit…

lart mycket