Pages

dimanche 22 novembre 2009

Fast igen

Vi gav upp. Och beställde hem 5e säsongen av LOST.The Wire fâr vänta till andra tider.

Sedan tvâ kvällar är vi âter i sällskap av Lock, Jack, Kate och de andra.
Jäklar vad de är duktiga pâ intrig, manuskillarna - visst, ibland lite ifyllnad, men det stâr vi ut med, för pâ det stora hela mâste jag säga chapeau, igen. Imponerad.
Och ön - sâ vacker. Inte bara till Umeâ mâste jag, innan min tid är ute. Ocksâ Hawaii!

Frâga: "Hur vet man att man är fast?"
Svar: "När man efter ett avsnitt sitter pâ helspänn. Avslappningsövningar nästan nödvändiga. Samt när man inte vill sluta utan bara köra pâ, avsnitt pâ avsnitt. Även fast man vet att man kommer ângra sig för en säsong tar dâ slut sâ snabbt".

Rekord sedan tidigare. 1 säsong - 2 kvällar.

5 commentaires:

Charlie Truck a dit…

Tänk jag tycker precis tvärt om. The wire skulle jag kunnat köra non-stop, Lost blir jag bara irriterad på. Men egentligen är de nog helt knäppt att jämföra, serierna är så olika.

Vårt guility pleasure var i våras Battlestar Gallactica, har man den minsta inclination till att gilla sci-fi kan jag rekommendera. Vi fick leka polis varannan kväll och säga, nej nu måste vi sluta, jobb imorgon!

Fransyskan H a dit…

Haha! Det är precis sâ! (Ikväll var det jag, Mrs Polis...).
Men skillnaden för oss vad gäller Lost och the Wire kan nog helt enkelt vara antal avsnitt sedda. (Lost 357 ca, The Wire endast 4). Vad glad jag blir om du säger sâ - det innebär ju att vi har boxvis med kvällar framför oss! Och mao: du râder oss att hâlla ut?

Fransyskan H a dit…

Hm. Vad kryptisk min kommentar blev... Den refererar till mitt gamla inlägg "ngn som vet om det är värt att hâlla ut", alltsâ - där vi tvekade om det var värt att ge The Wire fler chanser .
Har du sett the Shield? Kanske, som sagt, är det ännu lite tätt intill här - corrupt cops mellan corrupt cops, lite...
Men nu blir jag ju hoppfull! (för frâgan är ju om det finns ngt bättre än en hög boxar som bara väntar pâ en när höst gâr över i vinter...).

Ivana a dit…

Jag gjorde slut med Lost efter andra säsongen. Det blev bara sjukare och sjukare och jag blev bara mer förvirrad. Kanske kan jag och Lost hitta till varandra igen, paus brukar ibland hjälpa jobbiga förhållanden. :)

Fransyskan H a dit…

Ivana: absolut. Och jag minns att det var en säsong (2 el 3...?) där vi sa att neej, vad är det här. MEN sen satte det igâng igen. Ge det ett försök!! (jobbiga förhâllanden är ibland de bästa i slutändan, hehe).