Pages

samedi 28 novembre 2009

Erkänner mig slagen

Jo. Det blev kaffedags och maskinen hann med en och en halv av de tvâ espresso jag tryckt pâ knapp om.
Sen lös det rött. Igen.

Han, häromdagen: Det händer alltid dig, har du märkt att det aldrig händer mig?
Hon: ??
Han: Det är sant, när det händer, händer det alltid dig, själv behöver jag aldrig ominitialisera pumpen.
Hon: Hmm.
Han: Vet du varför?
Hon: Nej.
Han: Därför att jag alltid tittar efter innan jag trycker pâ knappen om det finns tillräckligt med vatten. Om inte sâ fyller jag pâ. Resultat: det händer aldrig mig för det kan inte hända. Framförhâllning. Vet du att du inte är bra pâ framförhâllning.
Hon: I alla fall inte den sortens framförhâllning.
Han: Precis.

Nu hände det igen. Och det slâr mig att det är sâ sant, sâ sant. Jag kommer aldrig lyckas komma ihâg att titta efter innan jag trycker igâng om det eventuellt inte finns tillräckligt med vatten.

Men â andra sidan. Här stâr den ju sâ.

3 commentaires:

Ivana a dit…

Äsch, sådan onödig kunskap ska man aldrig besvära hjärnan med. Då får ju inte de viktiga sakerna plats och det kan vara livsfarligt! :)

Fransyskan H a dit…

Haha! jo... Fast ibland tänker jag: lât oss göra det till en sân vana sâ att jag inte ens behöver besvära hjärnan med det. Automatik. Innan glömde jag Alltid saker när jag âkte iväg. Laddare. Telefon. Nycklar. etc. Fram tills jag började resa massor med jobbet. Dâ blev jag sâ illa tvungen att ta mig en funderare - och sover nu med laddaren i telefonen (sâ den är laddad pâ morgonen när jag ska springa iväg) nedlagda i väskan jämte sängen, glömmer sâ vis ingendera, samt använder telefonen till väckarklocka som därmed ringer i handväskan, som inte heller den - glöms...
Men vattnet. Vattnet. Tro mig jag har försökt. Och trodde nästan jag lyckats, men sâ spostchff. Eller hur det nu lâter. Röd lampa. Ominitialisera pumpen. Hmpf.

Ivana a dit…

Kanske en lite post-it lapp bredvid maskinen kan påminna dig och till slut kommer du göra det per automatik?

Jag är sämre än sämst på att komma ihåg saker men jag ursäktar det alltid med att just de sakerna inte är så viktiga. Tror jag. :)