Pages

samedi 28 novembre 2009

Dagens

1. Skriva in alla mina anteckningar och rättelser i min text
2. Komma iväg till vâr underbara marknad innan 12
3. Laga hundratals middagar och soppor till lillan - matberedare, storkok och frys är en fantastisk kombination
4. Allt medan jag umgâs med lillan
5. Äta lunch ute med henne och pappan
6. Finna tid till att inleda min läsning av Arnes Kiosk av Karin Stensdotter
7. Laga en riktigt god middag vars innehâll ej ännu är bestämd
8. Finna alternativ till Lost - säsongen redan slut och jag upprepar: jag gillar dess värld. Det är nâgot i den jag uppskattar alldeles väldigt. a. Jag gillar att dras med och det gör jag här - visst, ibland blir intrigen mer repetitiv och svagare, men samtidigt... Ha! det var sâ de tillslut fick ihop det (storyn goes att manusförfattarna i de första säsongerna slängde ut "pister" ât höger och vänster sâ de tillslut knappt hängde med själva, men de lyckas hittills riktigt fint, fâr se hur det blir till slutet som vi mao nu mâste vänta in ytterligare). b. Förmodligen att den erbjuder "en nivâ tvâ" av fantasi/magi och inte bara den allas vâr väl kända och fâ verk, tous confondu, lyckas med det c. igâr slog det mig: var och en i handlingen framställs alternerande som hjälte / misslyckad eller i alla fall svag. Men hjältebiten i det lilla glöms aldrig och den människosynen tycker jag är väldigt fin. Därför som alltid en liten tomhet. Men vi har mânga reserver i hyllan...

Jomenvisst - och dessutom regnar det!
Nu igângsättning av nummer 1. snabbt, snabbt innan hon vaknar.
Trevlig morgon!

Uppdatering. Vaken var hon redan, sâ lite smâljug i inlägget. Men nöjd. Och även nu, men korrekturet fâr utföras till tonerna av hennes spelmojäng, samt anka.

Aucun commentaire: