Pages

samedi 5 décembre 2009

Idag

- ska här funderas om det ska bli julgran eller inte. En jobbuppgift tog mig igâr till IKEA och OJ vad mycket julpynt jag hann fâ med mig pâ ungefär trettio sekunder, mer hanns inte med, men mer behövdes inte heller: Ârets ikeajultema innefattar dessutom lite naiva blomstermotiv, riktigt övertygande! Mao - pyntet har jag, granen, var finns granen? (och främst: hur fâr man hem och upp granen...?)


- läsas vidare


- umgâs med lillan som verkligen blir gulligare för varje dag. Hon bekräftar dessutom sin vana att sova till minst nio, vet inte när hon vaknade före âtta senast. Fantastiskt!

- just nu knattar hon runt och knaprar pâ en pepparkaka och lyssnar pâ Pippi Lângstrump, den enda inspelade saga huset äger eftersom hennes mamma (jagà fick ett ryck att hon ju mâste höra svenska, svenska, och hon (jag) ju inte kan inte tala med henne non stop..., och jodâ, hon lyssnar uppmärksamt (och sâ även jag, med mycket nöje - Varför i hela världen har du en häst pâ verandan? osv). Dessutom kommer en liten trudelutt mellan kapitlen, som fâr henne att ögonblickligen dansa.



 Igâr fick jag tvâ kryptiska kommentarer i samband med 2 liknande inlägg, en var den här.
Anonym: "Lärt mycket". Det tycker jag lâter toppen...! Hrm.

Aucun commentaire: