Pages

mardi 6 octobre 2009

Fröken Sverige, vilken anka!

Apropâ det här, kom vi osökt in pâ ngt sâ gammalmodigt som hederlighet i kommentarsfältet. Och Magnus upplyste mig om följande:
Anna Anka kom undan i en hel vecka i hetluften med att påstå att hon varit tvåa i Fröken Sverige 1994 och skulle vunnit, men att domaren snutit henne på segern genom en tveksam regeltolkning. I själva verket hade hon inte kommit högt någonstans, inte ens lokalt i Skåne om hon nu var med där.

Därav min kommentar om en äkta fröken Sverige här.
Och sedan dess kan jag inte lâta bli att smâle varje gâng jag tänker pâ Mrs Anka.
Culottée, säger man pâ franska. (Vâgat pâ svenska? inte riktigt detsamma).

Inkarnationen av en tidningsanka: Fru Anka.

http://www.bonnesbulles.com/wp-content/uploads/2009/01/canard.jpg
Jag tycker nog ändâ att det är lite kul.

Aucun commentaire: