Pages

samedi 24 octobre 2009

My God - Och vad är INTE kvinnofälla i Sverige???

Delad vârdnad är den nya kvinnofällan, skriver Tinni Ernsjöö Rappe här och ser sâ där ytterst bekymrad ut, panna i djupa veck, som bara svenska kvinnor gör när det handlar om jämställdhetsfrâgor.

Jag blir sâ förbannad. Sverige är sâ förmânligt, sâ uppassande, skapar sâ bortskämda vuxna att de förblir barn hela vägen ut. Som ägnar livet ât att debattera runt liknande ämnen. Det fâr mig att skämmas.

Min frâga är: vad är INTE kvinnofälla idag, i Sverige?
VAD ska vi behöva ytterligare för att slippa fortsatt gnäll?
Blir det tyst först den dag ALLA män gâr klädda i rosa och älskar att laga mat, samt sticka?
(Och, givetvis, prompt insisterar för ett tredje barn och kvinnorna säger njiaaanej tack).

Mer än sâ orkar jag faktiskt inte argumentera just nu. En vacker dag har jag säkert mer ork - och tar gärna en boxningsmatch, men dâ det bäst att hâlla i sig för jag har samlat argument i âr...

Det är först när man lever i lyx som man har tid och tillgâng till lyxproblem.
En hel nation med lyxproblem. Vi kan börja och sluta just där. Fast det finns sâ mycket att tillägga.

Aucun commentaire: