Pages

dimanche 18 octobre 2009

jesus vad ointressant (uppdatering: ett lätt överhysteriskt inlägg).

För intresseklubben skriver jag nu följande:
- ikväll när jag kommer fram till hotellet blir det om jag hinner rejäl upprensning
- jag ursäktar mig härmed for ett stort antal högst ointressanta inlägg pâ det senaste
- vilka till mycket är frukten av en existentiell och profesionnell kluvenhet, vilket ju lâter väldigt pseudodjupt men likförden är sant
- de är därav ocksâ frukten av ett distraktionsbehov, men det tillfredsställer man pâ ett i efterhand mer tillfredsställande sätt genom att läsa en bok, se en film och, framförallt, hâlla tyst.
- jag ar helt enkelt ytterst trött, fysiskt och pâ mig sjalv, och konstaterar att jag âter sitter pâ flygplatsen och undrar vad jag gör här, en söndag, lângt frân de mina, pga jobb.
Tills vidare inspiration infaller önskar jag er en trevlig kvall och vecka.

Hej pâ ett tag.

MiniPS: bara för det sâ kommer här ännu en liten ointressanthet. Visst är det ändâ lite intrigerande att jag de senast dagarna haft mer än 5 besökare, alla frân Tyskland, som alla kommit hit via hairmensstyle.com och fotot pa Dolph Lundgren... Man är inte profet i sitt hemland, eller hur var det?

Uppdatering, oktober: Hm... Förbaskad stolthet, hette det, inte sant? Vilket utbrott, - eller utbryt. I efterhand tes det sâ överdrivet men när man är mitt i det är det tvärtom. Nu har det mesta klarnat. Lâter ändâ detta fâ stâ kvar för egen privat ihâgkomst av en upp och ned vänd tidsperiod.

6 commentaires:

Jorun a dit…

Och jag som tycker att du skrivit om så mycket intressant sen jag hittade hit för någon vecka sedan...
Hade jag inte drabbats av något slags livsafasi hade jag kommenterat nästan överallt.

Fransyskan H a dit…

Aj vilken snäll kommentar och som jag hittar nu, sent, i den kalla sverigenatten (fyyy vad ruggigt här är, i Uppsala!!). Det gjorde gott och, haha, livsafasi, det är ju det, ordet, jag behövde. Samma här - är det oktober tro? som följer september som är "uppgörelsernas mânad". Och om man inte gör upp, ja dâ nâr man kanske just livsafasin. Hm.
Hursom, ikväll har jag haft ett lângt samtal med min käre chef och kanske kommer jag under veckorna som kommer komma ur denna kluvenhet som jag rejält börjar tröttna pâ! Fortsättning följer och stort tack för din kommentar!

Charlie Truck a dit…

Vill bara hålla med Jorun eftersom jag lider av så svår livsafasi just nu att jag inte ens kan hitta på något eget att säga! Fortsätt skriv, jag ska försöka komma tillbaka också.

Charlie Truck a dit…

Dessutom vill jag bara tillägga att du inte behöver vara så hård mot dig själv, jag tycke rom bloggar som svajar mellan ämnen och i djuphetsgrad. Så är ju livet.

(vadå talar i egen sak?)

Fransyskan H a dit…
Ce commentaire a été supprimé par l'auteur.
Fransyskan H a dit…

Charlie - haha! Jo, visserligen. Men ibland blir man sa trott pa sig sjalv.