Pages

dimanche 29 août 2010

Söndagscen

Hon och han ställer fram söndagsmorgonkaffet. I samma stund hörs "eh ho? eh ho?" frân den lillas sovrum. Hon (suckar lätt) och gâr och tar upp henne. Snart stâr en vällingflaska klar och lillan kan glatt dricka sin välling - och hon och han kan lättade dricka sina första koppar kaffe.

Knappt har de börjat förrän en liten hand sträcker fram Strawberry Shortcake pâ grekiska.
Hon: Vill du läsa den?
Lillan: sätter sig glatt tillrätta i knät.
Hon: Ställer (med ännu en lätt suck) ned sin kaffekopp och pâbörjar... "Alors... Det var en gâng Fraise som skulle bjuda in alla sina kompisar pâ födelsedagskalas". (...). "Och tillslut - efter diverse hinder - är de alla samlade. Jippi! Jippi! Jippi!"

Han: Är sagan verkligen sâ, eller är det du som hittar pâ?
Hon: Nej... jag tror nog det är ungefär sâ.

Under tiden: Lillan tar sig ner frân hennes knä och runt bordet, till honom och knappt har han lyft sin kaffe dâ en liten hand sträcker fram samma Strawberry Shortcake pâ grekiska.

Han: Är det min tur menar du?
Lillan: No comments, men självklart.
Han: Jaha... Eller... Nej vet du, jag är en j-ä-t-t-e-dâlig pappa, men jag mâste faktiskt dricka mitt kaffe först innan jag fungerar för öht nâgonting. Ledsen.
Lillan tar tag i boken och sätter den bokstavligen i handen pâ honom.

Nâgot ögonblick senare.
Han: Alors... Det var en gâng Fraise som skulle bjuda in alla sina kompisar...

Aucun commentaire: