Pages

samedi 18 décembre 2010

Helg! Samt lögnaktig marknadsföring.

Eftersom det är helg och jag är ledig sâ har jag passat pâ att jobba extra i butiken, som den delägare man är. Mâste ju säga att det är ett mycket trevlig ombyte i min vardag och jäklars vad här slagits in paket.
Eftersom det är söndag imorgon och sista söndagen innan jul är det samma visa igen, däremellan kartonguppackande och annat smâtt och gott. Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar än till pâska. Men det var inte sant för däremellan kommer fasta. Här gäller fasta fram till jul och eventuellt hinner vi fira den, julen, innan det blivit pâska.

Knappt har jag sedan hunnit innanför dörren förräns den lilla Lillan säger "Aiiia" och bestämt trycker ner mig pâ stolen, skjuter in mina ben i datorställning och vill upp i mitt knä och pekar pâ datorn. Hon vill prata med sin moster. Om tvâ dagar blir hon tvâ âr. Det är mao nya tider.

I väntan pâ mina tider, dvs mer tid av min tid tänkte jag dela med mig av tvâ foton.

1. Där det inte är nya tider, det är i Paris metro. Detta var jag tvungen att ta kort pâ när jag var där, i fredags. Exempel pâ vansinnigt dâlig reklam.


Rubrik: Une novuelle langue, en quelques semaines.
Ett nytt sprâk pâ bara nâgra veckor. Med ordlek pâ ordet langue nâgot bilden tydligt understryker: langue betyder alltsâ ocksâ tunga. Du kan fâ en uncle-sam-mâlad sâdan mycket snabbt om du bara snabbt anmäler dig till kursen. 97% success rate. Bara det.

Bild nummer tvâ ger bildbevis pâ lögnaktig marknadsföring nummer tvâ. Jag utropade ju för bara nâgra dagar sen: röda hyacinter! Röda hyacinter! Det är dom ju inte. Bara lite mer mörkrosa än de vanliga rosa. Hmpf.

Aucun commentaire: