Pages

jeudi 2 décembre 2010

Men kära hjärtanes sâ totalkorkat

Oj, oj. När jag just läste följande inne hos Lisa pâ Onekligen höll jag pâ att sätta vattnet (jag dâ drack) i halsen: Det här kan väl ändâ inte vara sant, fâr inte vara sant? Har verkligen kulturministern sagt sâ och, om ja, ja dâ är ju läget värre än undertecknad faktiskt insett...

Att Liv Strömquists fundering pâ det hela är lika lysande som Adelsohn Liljeroths pâstâende är - ja, kan man hitta bättre ord för det än totalkorkat? - kan vi väl dock alla vara fullkomligt överens om.

(Var när och hur hon slängt ur sig liknande ovett, är det nâgon som vet?).

3 commentaires:

annannan a dit…

Det här några månader gammalt. Jag vet inte var LAL ursprungligen sa så, för jag stötte också på det via Blubby-referensen hos suziluz.wordpress.com. Det fick dessvärre mig att tappa den tilltro jag hade försökt ha till LAL som kulturminister. Just hos henne hade jag trott att det fanns plats för lite mer än det så kallade verklighetens folk. Lite kultur, helt enkelt.

Therése a dit…

Blev väldigt nyfiken när jag läste detta så jag var tvungen att googla lite. Om man läser följande artikel http://city.se/kulturen/2010/10/03/”jag-vill-valdigt-garna-sitta-kvar”/ så tycker jag nog att hon klargör lite av ett missförstånd. Inte för att jag tycker hon är mycket att ha som kulturminister, men när det gäller just detta citat verkar det vara lite taget ur sitt sammanhang.

Fransyskan H a dit…

Âh Therése, du gjorde det jag hade lite dâligt samvete över att inte göra - undersöka ytterligare. Det lät lite "för värst" för att vara riktigt sant rakt av. (Även om jag erkänner att Liv Strömquists svar fortsatt fâr mig att skratta!)