Pages

dimanche 12 décembre 2010

3e advent - ute i tid

Jisses. Detta âr liknar inget annat âr.

1a advent: dels i Sverige, dels innehâllandes bâde pepparkaksbak och kälkâk med Lillan och storkusin - samt korvgrillning ute (!).
2a advent: kartonger, kartonger, kartonger.
3e advent. Ja här sitter jag. I nytt hem. Med alla böcker i hyllorna - och dessutom endast vertikalt. Med gran. 

Efter att de flesta âr struntat i gran eller, som förra âret, kommit pâ idén strax efter âtta kvällen före dan (och bara tack vare mycket välvilliga blomstertjejer fâtt in en till stan pâ morgonen därpâ), körde jag och Lillan igâr julraiden. Mellan kartongöppnande och -tömmande hämtades: hyacinter en masse (varav 2 röda, hade ni sett röda? jag väntar med spänning pâ att de ska slâ ut...), julstjärna, samt gran.


Jag har lite grann känslan att äta semlor i januari.
    

1 commentaire:

Jorun a dit…

Röda vill jag se på bild!

Nu ska jag tända tredje ljuset, det höll jag helt på att glömma bort.