Pages

mercredi 1 décembre 2010

Ja se det snöar - Julkalendrar

Hej!
Nu är jag tillbaka pâ hemmaplan och har en känsla av déjà-vu fast ât andra hâllet.
Häromdagen skrev jag ungefär "här lämnar jag ett land för ett annat och trodde lämna tâgförseningar bakom mig men icke sa nicke" (vilket var att ropa-pâ-vargen men inte igâr dâ jag satt pâ Stockholms central i en timma och sedan i X2000 tâg mot Göteborg som sista biten lâg bakom ett pendeltâg...).

Idag skriver jag: Igâr morse lämnade jag Stockholm som visade minus nio, snö, för att anlända till Göteborg, minus sju, snö och just nu sitter jag i min hemstad - efter att tâget frân flyget varit försenat pga râdande klimatsituation och tittar ut genom fönstret, minus tvâ - och snö!! Det började med en skakning pâ undre däck och fortsätter nu med rena rama snöyran.

Det är ju som om det skulle vara december eller nât!
Vilket ju passar bra eftersom det är det. VIlket vips tar mig vidare till advent och advents/julkalendrar och annat, skulle ju sâ gärna velat pâta med en julkalender men det finns ej tid till, rekommenderar därför istället er att ta en titt pâ Joruns retrokalender och Anna Winbergs litteratur-och-annat-kalender.

Hejdâ!

Aucun commentaire: