Pages

jeudi 16 décembre 2010

Tillbakablick och nutid pâ en och samma kväll

Sâhär lät det förra âret, denna dagens dag.
Ja, och sâdär sâg jag sâ ut, denna dagens dag, ännu ett âr tidigare.

Slumpen vill att en annan bloggnärhet visar andra foton av det som var inte dagen idag men min vardag under de sex âr som kanske var de som mest markerade mig, om man sâ kan säga. 

Tack Jorun. Tack Karin. Nostalgi behöver alls inte var bitter, eller säg - tillbakalängtandes, men kan vara bara varm och ömsint.

Och oj vilken god middag vi fick även ikväll, denna dagens dag. Inte en enda bebis men massa god mat i magen. Halleluja.

4 commentaires:

Inre exil a dit…

Helena, ingen kommentar den här gången, utan en helghälsning. Vill önska dig och de dina en riktigt god jul och ett gott 2011, och tack för höstens litteraturlekar och annat roligt i bloggvärlden. Från Skåne till Frankrike, en varm hälsning! Thomas

Fransyskan H a dit…

Men âh, tack Thomas! (och liknande hälsning gjorde efter en liknande vecka extra mycket, mycket gott!).
En riktigt varm helghälsning även till dig - dina funderingar runt litteratur, politik och livet i allmänhet fâr även mig att fundera vilket jag inte kan nog uppskatta och uttrycka min tacksamhet inför.
Allt gott! Helena

annannan a dit…

Det här var väldigt fina texter, allihop. För att inte tala om förra årets ettårsdagsblogg - jag blev så nyfiken på när hon verkligen föddes att jag fick leta mig framåt till detta datum.

Hos er hinns det alltså med två födelsedagar och en jul på mindre än tio dagar!

Fransyskan H a dit…

Tack, annannan. Förra ârets ettârsdagsblogg ja... Lât oss säga att "Specialdagen" och "uppdatering av specialdagen" har lite olika, eh, stämning?

Ja - här râder i dessa dagar brâda dagar, tipp tapp tipp tapp tippetippetipptapp.