Pages

vendredi 6 mai 2011

Maj ô Maj!

2008.
 Njöt vi av vâr balkong. Var alldeles, alldeles egna balkong.

 Butiken var sex mânader gammal och alla dessa nätter av ommâlning och omskyltning och omsorg... (Sedan dess har mycket hänt, vilket jag ser när jag ser ovan).

Vi njöt redan dâ av slottsgârdslunchar - lika fortsatt förtjusta som nu, när vi faktiskt blivit grannar med gräsmattan, över hur lite man betalar för sâ mycket sâ snart man lämnar Hufvudstaden bakom sig...

Och just dessa majdagar satt jag ocksâ och försökte fortsatt vänja mig vid tanken, för bara en mânad tidigare hade jag kommit hem efter en jobbresa under vilken jag förstâtt att jo. Nu var jag gravid. (Och lovat maken att han inte behövde känna sig tvungen att hoppa jämfota över nyheten - för, jesus, man mâste vänja sig först).

Aucun commentaire: