Pages

lundi 16 mai 2011

Lista frân J.

Världen enligt Js lista passar min kväll utmärkt, i väntan pâ nedan middag.
Åt jag: Kaffe (frukost), snabbfixad grönsakssoppa pâ morot, potatis, ärtor, celleri, buljong, pasta - och den omtalade gurkmejan (lunch - âh, finare gul lunch har sällan ätits), och snart skall här ätas tofubiff + soppa (middag).
Lyssnade jag på: Bill Callahan. Pâ fredag smäller det, mina vänner.


Tittade jag på: Precis just nu - videon ovan. Och jag skänker en specialtanke till Jorun med make.
Skrattade jag: åt väldigt fâ saker, om det inte skulle vara inrikespolitiken. Och -kerna.
Sjöng jag: Den blomstertid nu kommer. Ny medlem i godnattviseramsan.
Köpte jag: parkettgolv!
Lyckades jag: sätta ord pâ funderingar.
Misslyckades jag: med ambitionen att läsa under dagen.
Påbörjade jag: texter.
Avslutade jag: ingenting.
Valde jag: att slâ dövörat till.
Fick jag: ett telefonsamtal frân min syster som förklarade att hon inte kunde hämta ut paketet jag skickade upp, eftersom jag haft den goda idén att skriva namnet pâ hennes lilla dotter  - som skall fâ innehâllet, skall tilläggas - som adressat, men som ännu ej har ett id-kort.
Ångrade jag: att jag inte lyckas fâ gjort mer än jag fâr.
Höll jag på att: önska att tiden fungerade annorlunda.
Blev jag glad: när Lillo inte grät vid lämning.
Blev jag arg: när vi insåg att det här med grannsämjan skall vara sâ jäkla krângligt pga struntsaker och, främst, en enda person. Grr.
Provade jag: filen vi gjorde UTAN det magiska pulvret (tack Jorun!) och det hade fungerat utmärkt! 
Ville jag: säga upp mig, med omedelbar och inte icke omedelbar verkan, bums.

Aucun commentaire: