Pages

vendredi 2 avril 2010

"ça vous choque, les filles, si je vais me coucher?"

- Jag väntar bara pâ en sak för att gâ och lägga mig, lillan, sa han och gäspade. Att du lägger dig.
- Hihi, sa hon, och plockade fortsatt ut det sista som fanns kvar i min handväska.

120 kartonger, mina vänner, har jag fyllt, ja inte helt själv, men dock fyllt och kvar finns ingenting mer än en trött kropp och tomt huvud.

- Jag med, svarade jag. Vill ocksâ gâ och lägga mig.

- ça... ça... sa lillan, och gick med bestämda steg iväg med handen stängd.
- Nu gick hon med bestämda steg iväg med bilnyckeln, sa jag.
- Va?
- ...Och nu kommer hon tillbaka.
- Bon... ça vous choque, les filles, om jag gâr och lägger mig?

Jag svarar inte, men lillan springer glatt iväg med den nu tomma handväskan, medan det som nyss fanns i den istället ligger i en cirkel pâ en meter i diameter pâ golvet.

Just nu hör jag henne storfnittra medan hennes far borstar tänderna.

(Och skulle just trycka pâ "publicera", men blev avbruten.
- Om du letar efter ditt kort samt din handväska imorgon sâ ligger de under tvättstället i badrummet... sa han och gick in och la sig).

Aucun commentaire: