Pages

samedi 24 avril 2010

DAGENS special

KLÄDSEL: Marimekkoklänning i svart och turkost, svarta ballerinaskor, underkläder och that's it.
HÄNDELSE (-r): Nu slog det till igen! Värmen! Solen! Men den verkliga händelsen förutom nedan nämnda tur var picknicken. Tack vare turen insâg jag (hur man nu kan inse nâgot sâ uppenbart och som dessutom redan är upplevt förr, alltsâ inte ens en nyhet?) att det bara tar 3 minuter med bil - t-r-e - för att ta sig till parc Balzac. Sagt och gjort: lillan och jag var pâ marknaden under förmiddagen, maken fick order om att köpa baguetter sâ snart butiken var stängd för lunch och infinna sig vid ett namngivet gathörn.

kom hundar sâ drar vi



LÂT: En vänlig grönska... samt Smâ grodorna - bägge med en gemensam nämnare: vilken dâ?!
PLANER: Att bli bättre pâ picknicka. Det kallar jag lunchbreak!
SAKNAD: Dâligt med det idag!
DUMMASTE: Att man inte kan âka pâ smâ utlandsresor precis hela tiden...
SJUKA: Kan man klassa träningsvärk som sjuka sâ mâste jag ju generöst erkänna att jag har fantastiskt ont ungefär precis överallt.
DROG: Ört te. Slurkade just i mig en sâ kallad infusion (blir alltid sâ full i fniss med dessa infusioner; jag vet inget folk som dricker sâ mycket infusions som fransmän, rätta mig om jag har fel, och jag känner mig mellan ekologfancy och gammal tant var gâng jag intar en sâdan efter middagen...). Men gott är det! Denna gâng verveine/menthe. Väldigt gott med reglisse, lakritsrot, ocksâ.
ROLIGASTE: Att se lilla Lillan ta en kvarterskrogsdotter i handen - lilla Parina är en mânad yngre än lillan och de verkar finna varandra bra, sakta men säkert. Eller... Det allra roligaste var förmodligen när Parinas mamma, thailändska, kom ut med en skâl risblandning till Parina som middag. Och lillan fick smaka. Och sen stod där hon stod, rörde sig inte ur fläcken, men öppnade gâng pâ gâng munnen som värsta fâgelungen (Parina gav sig efter nâgra skedar, inte Lillan).
FAVORIT:¨Âh, sâ enkelt: Sommaren!! Idag är det sommar. Och i och med det favorit tvâ (jag vet, jag väljer ofta mer än en sak pâ allt, älskar att fuska..) att jag bor där jag bor. Jag tyckte sâ innerligt synd om mina kollegor i Uppsala som i torsdags skrev mail att +1 och snö...
KÖP: Picknickingredienser, samt tulpaner. Igen (och först när jag kom hem insâg jag att med lite upputsning eller tillsnyggning sâ fungerar allt mina tvâ buketter frân förra veckan nâgon dag till. Säger ju det: har hittat bästa blomsterhandlarn i ungefär världen).
HUMÖR: Fantastiskt nöjd.

2 commentaires:

Jorun a dit…

Åååå... Spara en länk till det här inlägget på lättåtkomlig plats (eller kanske bakom ett glas som bara får krossas vid nödfall?) Det är så här lyckan känns och det kan man glömma bort ibland.

Lördagen här var lika ljuvlig som hos er, söndagen kan eventuellt bli aningen bättre ändå.

Fransyskan H a dit…

Jaa. Det är nog verkligen sâ!