Pages

samedi 3 avril 2010

Lammdebutant

En kär vän och kollega pratade för en tid sen om ett jätteenkelt lammsteksrecept som alltid blev bra.
Själv har jag aldrig gjort lammstek, ja gjort förresten? Tillagat.
Igâr sâg jag till att fâ tag pâ receptet, inför pâsk och allt, inte sant.
Sâ finns det inget lamm kvar att fâ tag pâ. 
Lammstekarna är slut, Madame.
Sorg i mitt lamma-hjärta.

Kanske, bara kanske, lyckas jag när lillan vaknat till liv samla krafter att ta en tur ut till de stora varuhusen i stadens utkanter. Men bara kanske.

Choklad. Bye bye la routine, bonjour les chocolats. 
Man kan ju alltid äta choklad! (Jaa. Det tom bör man, för hur som helst dör man).

Uppdatering: Det fanns 2 stekar kvar pâ matjätten. Jag fick en. Det blir lamm. Mitt lammahjärta kommer kunna sova gott.

Aucun commentaire: