Pages

vendredi 30 avril 2010

Cold sober I find myself absolutely fascinating. Oh Katharine!

Briljant röst, briljant kvinna, beundransvärd stolthet. Âh!

"Woman and men are not the same. Are not the same. Women, unfortunately, have to bear the children. (...) And there are woman like me, who live there life like a man. I was brought up great. I have a fascinating mother and a fascinating father (...) And that's just luck. It's just luck".

Försök inte lura mig att tala illa om Hollywood. (...) Det var en grupp av otroligt intelligenta människor. 
"But they were dumb enough to turn down television. So another group took the ball and ran in another direction. And the world changed".

..Och, nej, jag tror inte alls att alla drogade sig, absolut inte.
Inte jag i alla fall. Cold sober, I find myself absolutely fascinating.




Somebody's got to give some confidence to somebody somewhere. But you can't have it all. You cannot have it all.


(Däremot är det "inledande" tidnings(?) klippet felaktigt. Säger inte riktigt vad hon säger och det hon säger är ack sâ mycket viktigare).

3 commentaires:

Inre exil a dit…

Nu har jag hittat din nygamla blogg igen, är glad för att du började om. Från Skåne till Paris, en varm vårhälsning! Thomas

Fransyskan H a dit…

Tack ska du ha, vad glad jag blir! Och jag menar verkligen vad jag sa nedan - tycker du uttryckte dig väldigt elegant i ett svârt ämne.
Varm vârhälsning till dig med - tänk, sâ här pâ verkliga Valborg som jag under dagen insett att det faktiskt är(och som det tyvärr inte blir mycket av här...).

Inre exil a dit…

Helena, stort tack för det. Ibland måste jag ju säga ifrån.Bara för att jag är kritisk mot islamismen tror människor att jag är nationalist, vilket jag ju inte är.
Tack för dina goda ord!