Pages

vendredi 16 avril 2010

Goddagens

VILL HA: Värme! Den där mirakeldagen gav mersmak och temperaturerna dalade - solen är här, men värmen: var är värmen?
KLÄDSEL: Svarta jeans, Marimekkoblus frân förra vâren för att tillkalla vâren... (som fâr mig att tänka pâ barndomens tuschpennslâda och alla dess nyanser och timmar med dem...), ulltofflor för kallt golv frân sommarens Fârö, sedan dess kallade "Bergmantofflorna"

HÄNDELSE: Lite tidigt att tala om dâ det knappt är lunchtid: the händelse ligger kanske och förmodligen framför mig; värt att notera är ev. Lillans grepp om de nya kritorna hon och "fângvakterskan" just kom hem med. Än sâ länge endast använda pâ vita papper - snart kanske vâra vita väggar kanske är dekorerade, vad vet jag, vad vet jag...
LÂT: Joanna Newsons senaste trippelCD (mer om denna kommer sâ snart jag har tid)... Melodierna följer varandra i mitt huvud... Fantastiskt vackert!
PLANER: Att alldeles strax avsluta detta inlägg som inleder min lunchtimma, stänga datorn och söka upp min man för lunchdate!

SAKNAD: ja det vore väl värmen dâ, för i övrigt känner jag mig idag väldigt lyckligt lottad i allmänhet vilket det är ens skyldighet att göra om man ens mâste leta ordentligt i huvudet efter nâgot man saknar.

DUMMASTE: att mina kollegor som i gâr satt fast pâ Arlanda pga vulkanaska idag inte kan ta sig hem för nu är det dags för Parisflygplatserna att stänga ned pga av samma stoff...! Dummaste... för dem. Sâ här, lângt frân dem och icke drabbad, kan jag inte lâta bli att smâfnissa! Det är sâ - absurt, pâ ngt vis. Och kolla här vilka bilder!

SJUKA: Vet ej om man kan anse att "frysa" är sjukt, men hursomhelst.

DROG: Kaffe! Och min 70% choklad som ligger här intill mig och väntar in att jag behöver en liten energikick.

ROLIGASTE: att se jurymedlemmarna för ârets Cannesfestival inta tidningsspalterna och inse att snart kommer en ny vâg dra över oss: Vet du vem vi tycker din man liknar jättemycket...? Say no more...
FAVORIT: Barnflickan. Hon är bäst, ingen protest, "jag köpte med lite kritor"... Gud vad jag uppskattar!

KÖP: inom mycket kort: Lunch!
HUMÖR: Lättad! Efter 3 bauta tillställningar januari, mars och april känns resten av vârens jobbprogram nästan som semester... Nästan, understryker jag, men bara det är inte illa! Och med lättnaden kommer... En känsla av suddighet. Ja, jag känner mig lite sudddig.


ORD: Waff waff! alternativt vulkanaska.

Aucun commentaire: