Pages

lundi 19 avril 2010

Men vad hjälper det? (Dags att byta till WP? )

Pâ frâgan nedan till tekniskt bloggerkunniga fick jag ikväll Joruns finurliga topptips.
"Jag använder Wordpress till Life de Luxe och där går det jättelätt. Men vad hjälper det?"

Ja inte till mycket, vad gäller en bloggerblogg, det kan vi ju vara överens om, men däremot fâr hon ju mig att fundera. Dags att byta till WP?

Ni som vet? Ni som testat bâda? För- och nackdelar med bâda?
(Enligt vad jag tycker mig intuitivt ha förstâtt bâde utifrân denna kommentar och mängder andra pâ andra ställen sâ gjorde jag fel val redan frân början - är det verkligen sâ att wordpress bâde är bättre pâ mânga sätt, finurligare pâ nästan alla och faktiskt bra mycket snyggare och med fler möjligheter?).

Va? va? va? 

4 commentaires:

Jorun a dit…

Jag vet inget om hur det är att driva blogg på wordpress.com, själv kör jag på en egen server och har installerat Wordpress (gratis) på den.

Jag ser att Therese Bohman och WTOSiOtL är de enda på din bloggroll som ligger på Wordpress.com, kanske kan de säga något klokt om hur det är?

Fransyskan H a dit…

Egen server, vad imponerad jag blir! Nâgot att fundera pâ!

Jorun a dit…

Inte alldeles egen server, jag har inte en maskin hemma i garderoben, men på ett serverhotell. När vi skaffade vår url hade vi idéer som det inte blivit något av, men vem vet, kanske återuppstår de planerna eller utvecklas till något annat.

Fransyskan H a dit…

Även det imponerande...! Lycka till! Och: Bättre en url i garderoben än tjugotre bloggar pâ blogger (hihi).