Pages

jeudi 3 mars 2011

Annorlunda litteraturquiz

För att fira att jag âter tappat rösten, tänkte jag att vi tar ett litteraturquiz pâ ett lite annorlunda sätt.
Min första tanke var att skriva: "Vad är länken mellan dessa tre personer förutom att de är författare (och ev. franska)". Problemet är bara att de första tu steg upp i mitt huvudet sâ snart jag tänkt tanken litteraturquiz pâ just detta annorlunda sätt.
Och sedan stod det still. Jag skyller det pâ den borttappade ägodelen (organ kan man ju ej kalla den, rösten, men vad är det dâ?!). Sâ den som kommer pâ en tredje person fâr dessutom extra guldstjärna i kanten!



(deras namn bjuder jag helt oförhappandes pâ! Och jag vet inte om jag mest gillar eller ogillar Rambo vs Rimbaud, men mest mâste man ju ändâ säga: fint jobbat! Och rätt intressant match genom denna ganska otippade länk mellan de tvâ - ett namn som nästan uttalas likadant).

Sâ. Vad tror ni?


Eftersom denna minst sagt förkylda tjej ikväll är sâ lângt frân en ros man kan komma sâ kvalar hon ej in i trion, hur gärna hon än skulle vilja det. Dock tror hon eventuellt att en riktigt lâng halsduk virad femtio gânger runt halsen kan kalla rösten âter pâ stört. Sâ fel har hon. Och ont i huvudet.
Och bland dessa rader finns givetvis en ledtrâd.

Aucun commentaire: