Pages

lundi 7 mars 2011

Stockholmstips II mottages välkommet

Hoj hoj. Onsdag kväll kommer spenderas i Stockholm med en spansk kollega.
Var var var skall man gâ för en trevlig middag pâ tu man hand tycker ni? Nâgon som vet, nâgon som vet?

/mvh *ute*.**

**som motsasten till *inne*.

3 commentaires:

Fransyskan H a dit…

tips via e-mail jag vill dela med mig av: Lydmar, Story (hotel), le Roughe, BAR, Pontus, Sturehof... hm?

Gabrielle Björnstrand a dit…

Det finns en restaurang högst uppe i f.d. skatteskrapan, på Götgatan, med vid utsikt över staden.
Har inte varit där ännu, men vi har länge pratat om det...

Sen kan jag tipsa om en mer vardaglig indisk restaurang på hörnet Ynglingagatan, Dannemoragatan, med varm, smakrik indisk mat. Kycklingrätterna är säkrast.

Och, varför inte: Moderna muséets matsal, med vy mot Strandvägen och Djurgården. Samt Blå Porten, intill Liljewalchs konsthall. Strömmingslåda. Topp!

Fransyskan H a dit…

Men âh sâ bra - detta är precis vad jag behövde och kommer spara djupt i min plânbok inför nästa gâng (dâ det kom efter middagens slut)! Strömmingslâda: sâ gott!