Pages

samedi 19 mars 2011

Uppföljning pâ nedan

1. Lillan och jag tog tillslut en promenad för att göra nâgra iköp, samt hämta pappan vid butiksstängning (19h). "Lyft mig, bär mig". Ok. Fem minuter senare började ögonen gâ illavarslande ikors. "Men hörru, du somnar väl inte?". Âh jo. Eftermiddagsluren i armarna, en premiär ever.
2. Här har ätits sushi sâ det stod kors i taken - lillan var inte sämre hon. Japansk soppa, vitlökssallad (eh?), samt ris med soja. Jättegott. Mycket godare än hennes mat, självklart. (Dagens nr 2 av överraskningar - det där med sallad är annars inte ens värt att prova - och pâ badet stod en glad lillo och tryckte igâng dusch, pâ dusch, pâ dusch. Vilket är anledningar till bittra târar hemma).
3. Just nu hörs tonerna av "hjääälp, âh nej, en varg, jag är rädd!!!. Mais nooooooon. Det var ju bara en stol som sâg ut som en varg". Osv. Tacka vet jag barnböcker. Denna var vald av henne och henne endast. Peur du loup. Rädd för vargen (tillsammans med en annan med en nallis som är ute och simmar med en delfin, samt ett ark klistermärken och ett alfabetspussel). Det, samt egen nattlampa, ska vi väl tro ska göra susen - och skänka oss alla bättre nattsömn?

Jojo. Det är väldans mycket Lillo här pâ bloggen just nu.

Aucun commentaire: