Pages

jeudi 31 mars 2011

Nejmen!

Titta vad som precis gâtt upp pâ vâr superduperbiograf. Först när jag sâg Kinnaman tänkte jag, men är inte det kanske...


Nâgon som sett den (säkert nâgon som sett den) - är den värd att ses, även om sâ bara för att det är lite roligt att se nutida svensk film här?

(Sedan tror jag väl dock inte att den passar in precis just imorgon. Under dagen slog mig nämligen ett annat Nejmen! Nämligen att vi missat alldeles fullständigt mitt i resten att fira söndagens verkliga firaranledning. Femton âr sen vi sprang pâ varandra helt apropâ. Eller sprang pâ varandra. Väntade ut varandra, i det som även dâ var marskylan, vid varsitt bord i Luxembourgträdgârden. Romantiskt värre - var det inte, i vart fall inte lika som det lâter. Men ytterst firarvärt, självklart. Vad vore han, vad vore jag, vad vore vi dessförutan?...).

UPPDATERING: Ja, alltsâ - det rör sig om "Snabba cash". Och jag tror ej den är nâgot för mig.

2 commentaires:

annannan a dit…

Jag gillar hur man översatt den helsvenska titeln Snabba cash till den helfranska Easy money. Den heter så på portugisiska också.

Fransyskan H a dit…

Ha, vass kommentar. Du har helt rätt och det är i sig en mer än stark symbol för sprâkutvecklingen i detta land. Om du tittar närmre pâ affischen ser du "argent facile" - franska översättningen pâ engelska översättningen av den inte helt svenska titeln. Tio âr bakât i tiden: omöjligt.