Pages

mardi 29 mars 2011

Kaos.

Eller dagens i form av punkter.
  • Jag har fram till mândag pâ mig att lämna besked pâ en frâga vars svar är bland det knepigaste att finna. Typ: här slänger jag världens rebus pâ dig som kletar fast och upp till dig vad du gör med den. Men jag är tacksam över att ha blivit ombedd att ge ett svar, alla blir inte det.
  • Existensfunderingar. Mycket länkade till ovan. Non stop. Utmattad.

  • Blir full i skratt ât min egen formulering efter att igâr ha varit och sett "I hennes ögon", som jag inte vet om det är svenska titeln till "Dans ses yeux" som är den franska titeln till oscarsvinnaren av bästa utländska film, argentinska EL SECRETO DE SUS OJOS


  • Vi var rörande överens om omdömet ytterst kitsch när vi lämnade salen. Dock inte irriterade som man ofta är när man lämnar en dâlig film bakom sig (tidsspill osv, ni vet). Nej. Den var helt enkelt angenämnt kass. Agréablement mauvais.
  • Och nu sitter jag och laddar inför att âka till assemblée générale av bostadsföreningen vi bildar med övriga 4 ägare. Jag tror det kan bli riktigt, riktigt upphetsande. Men denna gâng inte pâ ett angenämt sätt.

4 commentaires:

Johanna a dit…

Den svenska titeln är "Hemligheten i deras ögon"

Fransyskan H a dit…

Ah! Tack, Johanna! Har du sett den? Höll du med om formuleringen?

Johanna a dit…

Ja, jag har sett den, och jag håller nog med. Jag tycker att den var sevärd och inte alls ett tidsslöseri, samtidigt skulle jag inte rekommendera den till andra, för jag är tveksam till att använda ordet "bra". Den var lite ovanlig, och högre krav än så har jag ibland inte på filmer.

Fransyskan H a dit…

Just sâ!