Pages

jeudi 10 mars 2011

Snabb Stockholmsrapport

- Vi ât jättegott pâ Story Hotell där vi ocksâ sov (jag gillar det verkligen).
- Vi hann inte med nâgon lunchvisit pâ museum pga oväntat mycket jobb, men istället en snabb tur till Nordiska galleriet alldeles intill och oj vad mycket fint de har och butiksinköperskan i mig fick sin blod tandad, tänkte jag säga, men riktigt sâ var det ju självklart inte. Det gör gott för själen att vara tudelad. Att inte ha satsat allt pâ samma kort, lât oss säga. Âterkommer till detta.
- Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Fy tusan. Stockholmare är ett snyggt folk.
- citat: "Hm. Mitt nya mâl är att kunna bo säg en mânad om âret i Stockholm, med min franska hemstad som bas, det ger en ganska bra mix. Och en annan pâ okänd plats, samt ytterligare en, minst, att lägga pâ diverse resemâl".
- Pâ Parisflyget, med en hoper nya pocketar i bagaget, läste jag ut Happy Sally, Sara Stridsbergs debutroman. Det var en väldigt vacker sâdan. Âterkommer eventuellt även till den.
Bilder kommer sâ smâningom. När jag är hemma igen.

PS: Eftersom jag inte ÄR hemma än sâ passar jag pâ att förnya nedan uppmaning. Kom igen!
Hej hej.

Aucun commentaire: