Pages

mardi 12 octobre 2010

Bloggtips

Bland de mest underfundiga i min blogglista är utan tvekan Jorun pâ Life de Luxe.
Har ett starkt minne av en kommentar hon skrev i nâgon annans blogg, apropâ en alldeles otrolig dröm där det var sprängladdningar, en kör instängd i ett hus och annat smâtt och gott med som ingredienser.

Här och här har ni exempel pâ andra fantastiska drömâskâdelser som fâr âtminstone mig att fnissa, om och om igen. Lägg till nâgra till, utveckla dem nâgot lite, och vi skulle ha en av de bättre novellsamlingar i det absurdas tecken skrivna den senaste tiden. Jorun: Överenskommet?

2 commentaires:

Jorun a dit…

Du är så snäll Helena, och du anar kanske inte hur mycket jag behövde den här uppmuntrande bloggkärleken just nu. Tack.

Någon novellsamling vet jag inte om jag någonsin skulle kunna ge mig på, men jag har en annan sak som väntar på att få komma till världen. I våras lovade jag mig själv att jag under 2010 skulle bli klar med ett konstigt litet manus som ligger i mina digitala byrålådor men jag vet inte om jag klarar det - historiekursen jag läser just nu kräver mer än jag egentligen orkar med. Förr eller senare ska det ändå bli av, tror jag.

Och nu åter till det bysantiska riket...

Fransyskan H a dit…

Det är inte jag som är snäll, det är du som är skarp! (Men extra roligt om det föll sig bra).

Sâ - lycka till med det konstiga lilla!

Och - varför inte varva det bysantiska riket med en stafettpinne? (läs ovan!).