Pages

jeudi 7 octobre 2010

Nu drar jag

Eller i varje fall imorgon bitti. Övernatta ska jag här, igen, stället där vi hamnar när det andra är fullbokat och jag hâller var gâng lite tummarna att det ska vara det, fullbokat, sâ att vi istället kan fâ hamna här. Igen.

Att vandra omkring bland tavlor, mot nattkröken, gör den absurda (hotel)existensen lite mer uthärdlig, ja nästan avundsbar i sin mystik (att dessutom fâ sällskap av en sâ trevligt tecknad Betty uppmuntrar det trötta sinnet, jag lovar).

Idag när jag googlade efter information att sända till en av vâra medverkande var det första som kom upp det här.


Eagles "Hotel California"
envoyé par Origine. - Regardez plus de clips, en HD !

Nästan spöklikt passande. And still those voices are calling from far away, wake you up in the middle of the night, just to hear them say...  Nattliga tavelvandringar - utmed vilka man räknar med att möta bâde det ena och det andra i de textilklädda, öde korridorerna som likt labyrinter aldrig tar slut. En helt annan, och glömd, epok gâr en till mötes.

...Relax,’ said the night man,
We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave.


(Man har hört den sâ mânga gânger att man kan varenda gitarrstrâk utantill - ändâ, när det gâtt ett tag sedan sist, är man nöjd att finna den âter - some dance to remember, some dance to forget).

Aucun commentaire: